Aanvraag proces
Efficiënt Aanvraagproces voor Evenementenhulp
01. Vergunningsaanvraag bij de gemeente
De organisator start het proces door de vereiste vergunningen aan te vragen bij de lokale autoriteiten, waarbij de veiligheidsaspecten van het evenement worden benadrukt.
02. Aanvraag van evenementenhulpverleners bij MEA
Na het indienen van de vergunningsaanvraag neemt de organisator contact op met MEA om de benodigde medische ondersteuning te regelen. MEA biedt een breed scala aan gekwalificeerde zorgverleners, waaronder EHBO’ers, verpleegkundigen en artsen, die specifiek zijn getraind voor evenementenhulpverlening.
03. Inzetadvies vanuit het GHOR
Als onderdeel van de risico analyse kan MEA eventueel contact opnemen met de Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio (GHOR) voor advies over de optimale inzet van medische hulpverleners op basis van de aard, omvang en historie van het evenement.
04. Aanpassing van de inzet door MEA
Na ontvangst van het inzetadvies van GHOR past MEA indien nodig de inzet van medische hulpverleners aan om te voldoen aan de aanbevelingen en vereisten voor optimale veiligheid en zorgkwaliteit tijdens het evenement.